Da je svaka mama pomalo i multipraktik shvatile su pre nekoliko godine imenjakinje, koleginice i prijateljice – Ana Jakšić i Ana Joković. Mlade Kragujevčanke radile su u istoj programerskoj firmi, sličnih godina i temperamenta brzo su se združile, u isto vreme su dobile i decu. Shvativši da ih muči isti problem, kako popamtiti sve obaveze, a naći i vremena za sebe osmislile su nešto što je olakšalo život mnogim mladima mamama – Minino planer za mame.  

- Ideja o Minino planerima se rodila još pre par godina, ali smo u realizaciju krenule u junu 2015. godine. Ono što nas je možda najviše motivisalo da krenemo je izazov koji donosi sopstveni biznis sa jedne strane, a sa druge, povećan broj obaveza (te godine smo obe imale bebe) zahtevao je dobru organizaciju vremena. Planer smo zapravo radile za nas lično i smatrale smo da je to i najbolji način da napravimo proizvod koji će koristiti i drugima, priča Ana Jakšić.

Mnogima u početku nije bilo jasno šta su to zapravo zamislile. Svi su, naime, navikli na klasične rokovnike, a većina mladih danas se oslanja na pametne telefone i google kalendar. Klasični rokovnici pogodni su uglavnom za poslovne obaveze, ako se u njih unesu i privatne ubrzo postaju pretrpani. U google kalendar pak nije baš zgodno upisivati recepte, spisak zvanica za dečiji rođendan ili raspored časova, a to su samo neke od važnih sekcija koji Minino planeri za mame sadrže.

Zanimljiv dizajn nežnih boja, stranice sa lepim motivišućim porukama, a pre svega činjenica da sve obaveze mogu da popišu na jednom mestu svidela se mamama.

- Ubrzo, po izlasku planera za mame, štampale smo i planer za devojke, pošto smo imale puno narudžbina od devojaka kojima bi sekcija dečiji planer bila višak, priča Ana Joković.

Sekcije u planeru i ime Minino (španskom mačkica)  osmislile su same,a za dizajn prvog planera bio je zadužen Goran Jakšić, Anin suprug.

- Glavni dizajner za prvo izdanje planera je bio moj muž. Ana i ja smo osmislile sekcije, a njemu prepustile izgled. Tokom vremena naši prohtevi su bili sve veći i veći, tako da sam ja rešila da savladam crtanje i već planer za venčanje dobija moj dizajn, a onda i novo izdanje planera za mame i devojke, priča Ana Jakšić.

Brzo su uvidele da čitav posao oko planera moraju pametno da organizuju. Ana Jakšić preuzela je deo oko dogovaranja sa štamparijama, crtanja, fotografisanja i obrade, a Ana Joković brine se oko širenja mreže kupaca i odgovaranja na porudžbine i pitanja kupaca, reklame na socijalnim mrežama.

- Raditi sam sve nije lako. Pravi kamen spoticanja su bile štamparije. Morale smo da savladamo njihove termine, da jurimo ponude. U Srbiji je veoma teško dobiti kvalitetno odštampan i ukoričen proizvod kada radite na manju količinu... Specifično je to što se planer prodaje na komad i ne sme da postoji greška ni u jednom delu planera.  U svemu nam svakako znači i velika podrška porodice. Oni uskaču oko slanja pošiljki, preuzimanja materijala, ali i saveta kada ne znamo kako dalje ili ako se dvoumimo oko daljih koraka., kaže Ana Joković.

Prodajna mreža je krenula da se širi preko Facebook-a i Instagrama.  Nekoliko poznatih dama poput  Biljane Tipsarević, Tamare Dragičević i Marije Kilibarde, su im u startu pomogle svojom podrškom na socijalnim mrežama.

- Prodaja je krenula preko interneta i još uvek drži ubedljivo prvo mesto, što nekako smatram i logičnim. U međuvremenu smo napravile online shop i tako unapredile internet prodaju. Minino planeri prodaju se i u nekoliko radnji u Beogradu, Nišu i Kragujevcu, ali količine koje se tamo rasprodaju još uvek su zanemarljive u odnosu na online prodaju, potvrđuju mlade Kragujevčanke.

Za dve Ane Minino planeri predstavljaju neplaniran posao , ali i uspeh. Ana Joković zaposlena je u programerskoj firmi„ XOR studio”, dok Ana Jakšić radi u „Energetici”, pored toga urednica je veb magazine „Modni vrisak”. Planova za nove planere brenda Minino imaju puno, kao i san da mala firma vremenom poraste.