Od samog početka svog ministrovanja, Mladen Šarčević uporno nastoji da o sebi u javnosti stvori sliku autoritativnog čoveka, nekoga ko čitav sistem obrazovanja drži u malom prstu i da mu samo sitnice nedostaju pa da čitav sistem stavi pod svoju kontrolu. Kada to bude uradio i uniformisao decu i nastavnike „procvetaće hiljade cvetova“.

Naopaku nameru da čitav sistem obrazovanja i vaspitanja stavi pod čvrstu kontrolu, što je u suprotnosti sa svim tendencijama i trendom u svetu, može imati samo neko ko suštinski i ne poznaje obrazovanje i vaspitanje. Neko ko nije u stanju da sagleda stvari malo šire od direktora male privatne škole.

Da ne govorimo napamet, već na osnovu činjenica, ukazujemo i na to da u njegovom zakonu o kome se trenutno raspravlja u Narodnoj Skupštini, nigde se ne mogu uočiti pravi ciljevi reforme obrazovanja, već se samo vide mere koje se preduzimaju. Ciljevi su takvi da bi bilo veoma nezgodno i pominjati ih već je mnogo lakše zaklanjati se iza olinjalih floskula koje pominju „kvalitet obrazovanja“, „racionalizaciju sistema”, „modernizaciju škola”. Pravi cilj je, naravno, tvrda kontrola nad svim školama uz ogromnu, dosad neviđenu nadležnost samog ministra.

Neposrednom primenom dobiće se upravitelji škola koje će ministar postavljati na osnovu dopisa koji budu stizali od lokalnih „kadrovika” pripadnika odgovarajućih političkih stranaka. Dobićemo politizaciju naših školskih ustanova u dosad nezabeleženim razmerama. Kao neizbežna posledica toga, dolazi i do drastičnog pada kvaliteta obrazovanja na svim nivoima.

Mi, srpski učitelji i vaspitači, ujedno i roditelji, moramo podići svoj glas i suprotstaviti se ovoj pošasti koja nam se sprema. Mi nemamo drugi posao niti rezervnu otadžbinu, ni mogućnosti da svoju decu školujemo u drugim školama osim u ovim kakve nam sada prekraja ministar.

Svoj naum, ministar je počeo da realizuje i pre stupanja novog zakona na snagu. Nailazi na otpor za koji se nada da će se lako savladati. U Zemunu su mu se suprotstavili roditelji. U Čačku SOČ. Podršku u zaštiti svojih škola od politizacije im daje čitava stručna javnost i kolege širom Srbije. Sledeći korak bi bio ujedinjenje roditelja i nastavnika u pružanju otpora, jer „tvrd je orah voćka čudnovata”.

Direktor male privatne škole je umislio da je veliki ministar. Krajnje je vreme da mu neko ukaže na njegove realne domete i da ga već jednom spusti na zemlju.

U Kragujevcu, 24.9.2017. resor za obrazovni sistem USPRS

Milan Jevtić