Autobuska stanica u Kragujevcu, kroz koju svakodnevno prođe oko 250 autobusa, nema adekvatan prilaz, peroni nisu bog zna kako sređeni, a putnike očekuje horor čim kroče izvan ograđenog dela. Svega dvadesetak metara trotoara, koji vodi do kolovoza potpuno je izlokano. Putnici su prinuđeni da preskaču rupe i kada je suvo vreme, a kamoli kada padne kiša, pa se čitava trotoar pretvori desetak lokvi sa vodom.  

Pune dve godine je prošlo od kada su odbornici u Skupštini grada Kragujevca odlučili da se uzajme od banke i 360 miliona dinara tog zajma potroše za otkup zgrade bivšeg Zastavinog servisa. Još tada je objavljeno da će ova zgrada biti preouređena u novu autobsku stanicu.

Od tada do danas, osim što se zgrada sada nalazi u vlasništvu grada, nije urađeno ništa.

Kada će početi preuređivanje ovog objekta niko iz gradske vlasti dve godine se nije oglasio. Konačno, glavni gradski arhitekta Aleksandar Nenković, najavio je, u ponedeljak, 2. marta, za lokalnu televiziju, da su u toku pripreme za raspisivanje tendera za izradu projektne dokumentacije.

Stara autobuska stanica, koja je još uvek u funkciji izgrađena je pre više od pola veka, kao „privremeno rešenje”. Građevinu montažnog tipa projektovao je arhitekta Veroljub Atanasijević. Stanicom je decenijama gazdovalo preduzeće „Autosaobraćaj”. Preduzeće je dovedeno do propasti, a zbog nagomilanih dugova za struju i komunalije i sama stanica je u periodu od 2013. do 2015. godine u dužim ili kraćim periodima bila van funkcije.

Međugradski prevoz u Kragujevcu u tom periodu funkcionisao je tako što su autobusi putnike skupljali po parkinzima i stajalištima u neposrednoj blizini stanice. Jednog momenta je čak na susednom parkingu podignut montažni objekat sa šalterom za informisanje o polascima autobusa.

Konačno 2015. godine staru stanicu u zakup uzima preduzeće „Janjušević“ iz Priboja, istovremeno preuzimajući i međugradske linije koje je vozio „Autosaobraćaj“.

Gradonačelnik Radomir Nikolić nakon toga najavljuje da će nova autobuska stanica biti izgrađena iz sopstvenih ili pozajmljenih sredstava, ili da će pak grad naći zainteresovanog investitora. U opticaju su bile dve lokacije, koji se nalazi na samom ulazu uz grad iz pravca Batočine.

Najavljivano je da Direkcija za urbanizam već sprema projekte za obe lokacije. Ali se na posletku ništa konretno nije dogodilo.

Tako je bilo sve do marta 2018. godine kada je grad odlučio da podigne kredit i deo tog novca nameni za kupovinu Zastavinog servisa. Od Minje Obradović, članica Gradskog veća za investicije i upravljanje projektima, tada se moglo čuti da je ovaj objekat odabran za autobusku stanicu jer se nalazi znatno bliže gradu, od dve prethodno planirane lokacije.

Nekoliko meseci kasnije kredit je podignut, a Zastavin servis kupljen je iz stečajne mase Univerzal banke. Opozicioni odbornici više puta su ukazivali da ovaj objekat, kao ni lokacija nisu pogodan za autobusku stanicu, ali bez uspeha, jer je stvar već bila rešena odborničkom većinom u skupštini.