Kragujevčani odnedavno mogu da preko Elektronskog registra, koji se nalazi na internet strani grada Kragujevca na brz, efikasan, pregledan i jednostavan način dođu do informacija kako, uz koja dokumenta, u kom roku i uz koje troškove mogu ostvariti svoja prava iz delokruga nadležnosti lokalne samouprave.(Vidi LINK)

Pored pregleda svih delatnosti, zatim organizacionih jedinica, u Elektronskom registru je navedena i procedura za niz administrativnih postupaka zbog kojih su do sada građani dolazili direktno do šaltera Gradske uprave.

Radi se o registru u kome se nalaze sve informacije, od obrazaca zahteva za 216 administrativnih postupaka, pa preko dokumenata koje je potrebno dostaviti lokalnoj samoupravi uz sam zahtev. Pored toga, u proceduri je upisano da li se taj dokument pribavlja od strane lokalne samouprave po službenoj dužnosti ili je građanin dužan da pribavi. Zatim, nalaze se informacije da li je potrebno uplatiti određenu taksu, koji je iznos takse, broj računa, kontakti.

- Platforma je vrlo jednostavna, pristupa se preko sajta grada Kragujevca, sa tog sajta dalje se ulazi u Elektronski registar i dalje, u dva-tri koraka građani dolaze do svih tih informacija, kaže Sanja Tucaković, član Gradskog veća za lokalnu samoupravu.

Zahvaljujući ovom registru, građani više ne moraju da dolaze do šaltera i službi lokalne samouprave, da se raspituju šta im je od dokumenata potrebno, koju taksu je potrebno da uplate i na koji broj računa, već elektronskim putem dolaze do svih tih informacija.

Elektronska baza podataka grada Kragujevca deo je paketa podrške koju sprovodi Stalna konferencija gradova i opština, a finansira Švajcarska vlada.