Nova javna garaža u Kragujevcu je skučena. I zato će Kragujevčani morati da uvežbaju vozačko umeće i strpljenje, smatraju u kragujevačkom odboru Narodne stranke.

- Kretanje i parkiranje u punoj garaži biće izazovno. Prilaz garaži preko nekadašnjeg parkinga stambene zgrade, tik uz 15 uzidanih garaža postojeće stambene zgrade, neće biti saobraćajno komforan. Poseban izazov biće izlazak kolone vozila u ulicu Kneza Miloša, koja je često u saobraćajnom kolapsu i malog kapaciteta za protok vozila. Nadajmo se i sreći da stvarnost neće testirati i protivpožarne performanse ovog objekta, ističu u Narodnoj stranci.

U ovoj stranci postavili su i pitanje u čijem je interesu da politika pobedi struku, kao u slučaju gradnje petospratne javne garaže koja po zvaničnoj upotrebnoj dozvoli košta oko 3 miliona evra ili 450 evra po kvadratu, na 12 ari besplatnog građevinskog zemljišta.

Podsećaju, da je zbog izgradnje garaže koja je nedavno otvorena u centru Kragujevca, kapaciteta 197 vozila, srušena jedna uzidana garaža stambene zgrade i uništeno 16 parking mesta, sa još 10 neobeleženih i nekoliko limenih garaža na toj lokaciji.

Ova stranka izvodi računicu da je praktično grad investirao 3 miliona evra u oko 140 novih parking mesta, što iznosi oko 21.000 evra po novom parking mestu.

- To je značajno veća suma od komercijalne cene od 5.000 do 6.000 evra po parking mestu (to je cena po kojoj privatni investitori prodaju parking mesto u ovom delu grada), navodi se u saopštenju.

Prva javna i ekološka garaža je, kako navode u Narodnoj stranci, zatvorila prozore susednih stambenih i poslovnih zgrada. Podsećaju i da je svojevremeno ovaj prostor javne garaže bio imovinski regulisan za gradnju objekta Filološko-umetničkog fakulteta, sa manjom koncertnom dvoranom.

Smatraju da je ova investicija mogla biti mnogo bolje iskorišćena.

- Poznata je praksa gradnje montažnih garaža po obodima naselja poput kragujevačkih prostora kod Zastavinog solitera, ili kod stadiona Radničkog, na prostoru između Kliničkog centra i Univerziteta, ili prostoru između zgrada opštine, BIA i dvorane Šumadija – pri čemu se organizuje i električni transport do obližnjih lokacija u centru grada. O organizaciji pešačkih zona, zelenih zona, biciklističkih zona, da i ne govorimo, kao i o parkiranja u krugu Kliničkog centra koje je moglo da bude rešeno izgradnjom prostrane montažne garaže, navode u Narodnoj stranci.

Bez obzira na to što je objekat, uz svo negodovanje javnosti, podignut i pušten u funkciju, i veliku propagandu o ogromnom postignuću za Kragujevac, Narodna stranka smatra da je dužna da ukaže na istinito stanje stvari i da apeluje da se stvari poprave.