Nakon skoro pola veka, započela je prva rekonstrukciju pruge Kragujevac – Lapovo. U prvoj fazi sređivaće se deonica duga 31 kilometar, a nakon toga uslediće i radovi na delu pruge od Kragujevca do Kraljeva.

Zbog višedecenijskih neulaganja u ovu prugu, brzina vozova sada je svega 40 kilometara na sat, a na većem broju deonica brzine su smanjene i na 10 do 30 kilometara na sat. Kada rekonstrukcija pruge bude završena, vozovi će saobraćati projektovanom brzinom između 70 i 100 kilometara na sat.

Planirano je da radovi na pruzi Kragujevac – Lapovo budu završeni u novembru 2019. godine, a  da kompletna deonica od Kraljeva do Lapova bude završena do septembra 2020. godine.

Vrednost radova na deonici Kragujevac – Lapovo iznosiće nešto više od milijardu dinara. „Infrastruktura železnice Srbije” rekonstrukciju ove pruge finansiraju sopstvenim sredstvima.

Pruga od Lapova do Kragujevca izgrađena je 1887. godine, a od Kragujevca do Kraljeva 1929. godine. Nove šine na ovoj pruzi postavljene su između 1962. i 1964. godine, a poslednji put rekonstrukcija ove pruge urađena je od 1968. do 1970. godine, kada je ona osposobljena za projektovane brzine između 60 i 100 km/sat. Železnička stanica Kragujevac, primera radi, obnovljena je pre punih četrdeset godina.

Inače, pruga Lapovo – Kraljevo jedna je od šest regionalnih pruga, ukupne dužine 318 kilometara, koje će „Infrastruktura železnica Srbije“ obnoviti u 2019. godini.