Nakon detaljne analize cene taksi prevoza u Kragujevcu, stručnjaci su doneli preporuku da se cena starta duplira, zaključak je Radne grupe, koja se ova bavila ovim problemom.

Ovo istraživanje je pokazalo da je u sistemu od ukupno 682, aktivno 642 vozila. Od pet preduzeća, aktivna su četiri, a ima ukupno 1.002 vozača.

U fazi istraživanja anketirano je 150 vozača, što je 15 posto od ukupnog broja, 850 korisnika i snimljeno 1.260 vožnji sa putnicima.

Dužina vožnje sa putnicima iznosi 2,75 km. Ukupna prosečna kilometraža jednog vozila godišnje je oko 70.350 km. Sedmični prihod je oko 22 miliona, a ukupan godišnji prihod 1.227.000.000 dinara. Prosečan trošak po jednom vozilu godišnje iznosi 2.037.000 dinara.

Ono što je iznenadilo članove radnog tima, jeste podatak da je tokom 1.260 snimljenih vožnji, pređeno oko 23.000 km, od čega je naplaćeno 10.800 km ili svega 46 posto. Praktično 54 posto su nenaplaćene vožnje, odnosno vožnje bez putnika što pokazuje da efikasnost nije na dobrom nivou.

Elaborat je pokazao i da u Kragujevcu postoji optimalan broj taksi vozila u odnosu na broj stanovnika. Preporuka je između 574 i 634 vozila, a najoptimalniji broj je 602 (u Kragujevcu je aktivno 642 vozila).

Inače, posao izrade Elaborata optimalnog organizovanja taksi prevoza, za period od 2019. do 2024. godine, poveren je stručnjacima Visoke tehničke škole strukovnih studija u Kragujevcu i Visoke tehničke škole u Nišu. Radni tim predvodio je prof. dr Pavle Gladović, diplomirani inženjer saobraćaja.

Ostale preporuke odnose se na uređenje taksi stajališta koja moraju da budu jasno označena vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, a predočena je i obaveza unificiranja taksi vozila.

Elaborat o kome će poslednju reč dati odbornici Skupštine grada, u međuvremenu treba da usaglase sve četiri interesne grupe.