Privredna komora Srbije (PKS) saopštila je da je za žig „Čuvarkuća”, kao potvrdu visokokvalitetnog proizvoda, stvorenog u Srbiji i iz domaćih resursa, do sada konkurisalo više od 70 proizvoda.

Za žig „Čuvarkuća” su konkurisali proizvodi iz različitih oblasti, od hemijske i farmaceutske, do prehrambene industrije.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović izjavio je da akcija „Stvarano u Srbiji” i žig „Čuvarkuća” imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače, uz istovremeno jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda, u cilju podrške razvoju domaće ekonomije.

Vesović je rekao da i strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, i da poreklo vlasništva kompanije nije ograničavajući faktor.

- Bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. To znači da su takvi proizvodi deo lokalne zajednice jer koriste materijale, sirovine, rad, znanje i kreativnost iz Srbije, kazao je Vesović, a navodi se u saopštenju PKS.

PKS navodi da privrednici koji proizvode u Srbiji i imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga, a uslovi su da proizvod mora da bude stvoren od najmanje 80 odsto domaćih resursa - rada i materijala.

Ceo postupak dobijanja žiga traje 45 dana, a pravo korišćenja žiga „Čuvarkuća” dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.

Detaljne informacije dostupne su na sajtu projekta www.stvaranousrbiji.rs