U Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više u odnosu na godišnji nivo iz 2020. godine.

Kako je za Tanjug rekao predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin, protekla godina bila je vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali je situacija slična i na globalnom nivou.

- Uspeli smo da se tržište u odnosu na 2020. podigne za 16 odsto i prodato je oko 4.000 novih vozila više nego 2020. U toku protekle godine registrovano je 30.416 novih vozila za razliku od 2020. kada je prodato 26.400 vozila", naveo je Belin.

Ocenio je da bi rezultati bili bolji da pored pandemije nije bilo problema i sa nestašicom vozila na tržištu u Srbiji. Belin je naveo i da je tržiste u Srbiji bazirano na ceni i objasnio da domaći kupci biraju atomobile prema mogućnostima, a ne prema potrebama.

Kada je reč o najpopularnijim automobilima na domaćem tržištu Belin je naveo da su protekle godine najtraženiji bili Fijat i Škoda. Posle ova dva brenda, kako kaže Belin, kupci u Srbiji se najradije opredeljuju za Reno, Tojotu, Folksvagen, dok je po potražnji na šestom mestu Dačija.

On je dodao da je u protekloj godini prodato oko 1.200 Mercedes automobila, oko 600 Audija i 250 Lend Rovera, dok se za BMW odlučilo oko 800 kupaca.

Kada su u pitanju električni automobili i hibridi, Belin je podsetio da je ove godine, kao i prethodne, država obezbedila subvenciju za kupovinu ovih vozila. Rekao je da je subvencija pomogla prodaju hibrida, ali da se interesovanje građana za električne automobile nije povećalo.

Prema njegovim rečima, cena je jedan od glavnih uzroka zbog koga se električni automobili slabije prodaju. Takođe, razlog je i problem sa infrastrukturom i nedovoljnim brojem punjača.