- Skrećemo pažnju da se građani i pošte u regionu, pa i u Srbiji, ponovo susreću sa situacijama da prodavci često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka, zbog čega kupci nemaju pravu informaciju o tome kada roba treba da im stigne, upozorila je Pošta Srbije u saopštenju.

Ističu da neregistrovane poštanske pošiljke koje su zbog niske cene i najzastupljenije, ne stižu uvek kao pošiljke iz Kine, već ih kineski trgovci često šalju preko logističkih centara širom sveta, pa se tako dešava da one u Srbiju i ostale države regiona dolaze iz Litvanije, Letonije, Turske, Solomonskih Ostrva, Holandije i drugih zemalja.

- U tom procesu, kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Kinu, odnosno logistički centar u nekoj od navedenih država, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu, pojašnjavaju u Pošti Srbije.

Naglašavaju da na teritoriji naše zemlje korisnicima pružaju usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon prispeća i sprovedenih carinskih procedura, shodno naznačenim adresama primalaca.

- U cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Kine, Pošta Srbije inicirala je direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, a dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje se od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio linije Air Serbia za Peking, naglašavaju u saopštenju.

Skreću pažnju korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Kine, a koji počinje slovnom oznakom U i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carinskih najava.

- To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja, ističu u Pošti Srbije i savetuju one koji žele da prate status svojih pošiljaka da prilikom internet kupovine odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem.