BardTeatar iz Kragujevca započeo je 13. sezonu, koju je otvorio nešto ranije nego što je to uobičajeno.

Sezonu je otvorila predstava „Čekanje”, Grupe 27+, još u avgustu na Letnjoj sceni SKC-a. Potom su na festivalu „INTEF“ na Mišaru igrali predstavu „Mi smo vaša deca, draga Jelena Sergejevna”.

Za ovih 13 sezona Bard Teatar je imao skoro 30 predstava na repertoaru – sa osnovcima, srednjoškolcima i studentima, kao i amaterima starijih uzrasta radili su Nenad Vulević, Marija Rakočević, Mihajlo Milošević...

BardTeatar je pozorište koje edukuje kroz radionice i tribine, kroz radioničarski rad predstavljajući metode savladavanja svih tehnika jednog pozorišnog procesa.

- Radeći na čitavom procesu stvaranja pozorišne predstave, BardTeatar svojim članovima pruža mogućnost savladavanja osnovnih elemenata pozorišnog i glumačkog jezika (dikcija, scenski pokret, tehnika glasa, pantomima, ples), prolazeći kroz sve faze tog procesa zajedno sa profesionalnim glumcima i aktivno učestvujući u izradi predstave, objašnjava Ivana Jevrić, direktorka BardTeatra.

Između ostalog, ove sezone na repertoaru će se naći nove predstave, „Siromašni Romeo”, „Klopka za bespomoćnog čoveka”, „Ženski orkestar”...

Grupa koju vodi glumac Nenad Vulević, prvu premijeru imaće već krajem novembra.

Reč je o predstavi „Siromašni Romeo”, a do kraja godine će pripremiti i dva javna časa sa novim polaznicima. Nenad Vulević režiraće i predstavu Grupe 27+.

- Na uvodnim vežbama često govorimo o pozorištu, profesionalnom i amaterskom, o njihovim sličnostima i razlikama i jednom istom, neophodnom predanom odnosu glumca prema njima. Naš zadatak u BardTeatru je da polaznike kroz jedan kreativan proces i kroz rad na konkretnom pozorišnom komadu naučimo osnovne elemente pozorišnog i glumačkog jezika, kaže Nenad Vulević.

Od ove sezone BardTeatar ima i novu saradnicu, Emiliju Mihailović, koja će biti deo svih uvodnih radionica. Inače, ona je već iskusna glumica, a završila je i master psihologije, pa će pomagati i sa te strane u radu sa mladim glumcima.

- Planiramo da ove sezone uvedemo novitete u vidu gostovanja predavača, dodaje Đorđe Vulević, osnivač udruženja DKRC „Supermama”.

U BardTeatru ističu da ima još nekoliko slobodnih mesta za nove polaznike, te da upis još uvek traje.

Inače, u prošloj sezoni, mladi polaznici škole glume bavili su se u filmom.

- Imali smo premijeru filma „Najbolja duša” koji smo snimali sa jednom grupom prošle godine. Brzo smo došli na ideju da bi bilo interesantno snimiti film, pripreme su trajale samo dve nedelje i imali smo 4 snimajuća dana. Nenad Borisavljević koji nam radi sve fotografije, snimao je na tri lokacije: u Bardu, u jednoj staroj kući u Centru grada i u Šumaricama. Đole i ja smo montirali film. Imamo i originalnu muziku koju je radio moj dobar prijatelj Vuk Vučetić, objašnjava Veljko Trifunović, reditelj filma.

Premijera filma je bila zatvorenog tipa, u Bardu, a od sada je film na i na YouTube kanalu.

 

Pitali smo polaznike BardTeatra šta je za njih najvažnije za bavljenje glumom? Evo šta su nam oni odgovorili:

Novak (17): Najvažnije je to da zapravo shvatiš da nikad ne glumiš, već samo da ulaziš u glavu likova koje imaš.

Veljko (17): Pored talenta kao ličnog resursa, najpotrebniji su volja i želja za radom na novim scenskim izazovima. Stvara se motiv dok upoznaješ sebe kroz sam taj rad i ulogu.

Hana (12): Najvažnije za glumu je svakako posvećenost.

Lenka (18): Mene najviše pokreće ljubav prema glumi. Naše druženje i transformacija u druge likove.

Nina (17): Mislim da je najvažnije za bavljenje glumom da volimo glumu i da nas gluma zanima.

Kosta (11): Učenje kako ispravno pričati i zabava.

Lana (18): Lično smatram da je samopouzdanje najbitnija osobina koju neko mora da ima da bi mogao da glumi. Bez straha treba izaći na scenu i pokloniti sebe publici. Naravno, nikakvi rezultati se neće postići bez truda i volje, ali verovati u sebe i svoje mogućnosti je veliki pokretač svega.

Luka (19): Najvažnije za bavljenje glumom jeste talenat. Čak i sa malim talenatom može se vremenom kroz rad, vežbanje dogurati stvarno daleko. Dakle i rad ide uz talenat, iako ga treba više, po mom mišljenju nije na prvom mestu. Takođe smatram da to što se neko bavi glumom treba da radi iz ljubavi i zato što je srećan i čini ga srećnim, jer će tako lakše da „uđe” u lik, opuštenije je i prirodnije.

Ilija (8,5): Najvažnije za bavljenje glumom, za mene je druženje, rad, volja ali pre svega mogućnost da učiš kako da se izražavaš u određenim situacijama.

Nataša (34): Istina u iskrenoj laži.

Marija (39): Autentičnost!