Ako je suditi po rezultatima ankete koju je sprovelo JKP Šumadija Kragujevčani su uglavnom zadovoljni radom ovog preduzeća.

Korisnicu usluga su, da podsetimo, tokom decembra prošle godine mogli putem online ankete da ocene kvalitet različitih usluga koje pruža ovo preduzeće među kojima su javni prevoz, odvoz otpada, čišćenje javnih površina, održavanje ulica pijačne, pijačne usluge...

Najviše petica i četvorki JKP Šumadija je dobila za javni prevoz putnika. Uslugom prevoza zadovoljno je 56,89 odsto Kragujevčana. Nezadovoljan je pak svaki četvrti pošto je 25 odsto dalo jedinice i dvojke dok je 19,8% smatralo da gradski prevoz zaslužuje trojku.

I održavanjem javnih zelenih površina, kao i javne rasvete, zadovoljno je više od polovine građana Kragujevca pošto su u 53,76 odsto slučajeva ove usluge ocenili odličnim i vrlo dobrim ocenama.  

Dimničarskim uslugama, uslugama zoohigijene i održavanjem gradskih groblja zadovoljno je više od polovine Kragujevčana (52,35%).

Kada je su pitanju usluge pijaca i odvoz smeća Kragujevčani su, kažu rezultati ankete, uglavnom zadovoljni, pošto je većina ovu uslugu ocenila peticom ili četvorkom – 47,49% dalo je petice ili četvorke za pijačne usluge, a 43,43% za odvoz smeća.

Nasuprot tome za odvoz smeća keca ili dvojku dalo je 38,56 odsto anketiranih, dok je pijačne usluge negativno ocenilo nešto manje od trećine.

Slična situacija je i kada su u pitanju održavanje čistoće javnih površina i upravljanje parkiralištima  – više je petica i četvorki od kečeva i dvojki.

JKP Šumadija praktično je loše prošla jedino kada je u pitanju održavanje puteva i ulica. Tu je 36,52% učesnika ankete dalo keca, a 12,07 dvojku.

Da za održavanje puteva i ulica ovo gradsko komunalno preduzeće zaslužuje odlučnu ocenu smatralo je 19,12%, dok je 14,26 dalo četvorku, a 18,03 trojku.

Iako se može zaključiti da u ovoj anketi JKP Šumadija nije loše prošla, jer su pojedinačne usluge manje više dobro ocenjene, zanimljivo je, međutim, da se u upitniku najveći broj građana izjasnio da se usluge ovog preduzeća u zbiru ne pružaju redovno i kvalitetno.

Redovnost i kvalitet usluga jedinicom ili dvojkom je ocenilo 41,07% anketiranih, dok je petice i četvorke dalo 36,05%. Pored toga, 18,34 je za redovnost i kvalite dalo trojku.

Većina je i onih koji smatraju da odnos cene i kvalitete usluga nije dobar – 50,78 odsto.

Primedbe koje su u slobodnoj formi dostavljali učesnici ankete najčešće su se odnosile na putnu infrastrukturu, raskopane ulice, staze i trotoare, nedovoljan broj parking mesta, neregulasana parking mesta za stanare, visoke cene parkiranja, nedostatak kontejnera na prigradskom i seoskom području, divlje deponije, nedovoljno pražnjenje kontejnera u pojedinim reonima...

Većina predloga i sugestija se shodno tome odnosila na odvoz smeća – povećanje redovnosti odvoza, povećanje broja običnih i reciklažnih kontejnera, kažnjavanje za nepravilno odlaganje smeća, organizovanje društveno korisnih akcija...

JKP Šumadija u izveštaju navodi da je u anketi učestvovalo 638 Kragujevčana – 382 je anketu pupunilo online, dok su odgovori 256 dobijeni na terenu.

Inače, Zakonom o komunalnim delatnostima propisano je da komunalna preduzeća jednom godišnje rade anketiranje svojih potrošača. Kragujevačka komunalna preduzeća ove ankete obično rade tokom novembra i decembra meseca.

Zanimljivo je da jedino JKP Šumadija redovno objavljuje i rezultate tih anketa.